Gothia Cup 40 år

Kom iväg på Gothia Cup i Göteborg när världens största fotbollscup för ungdomar firar 40 år. Det är faktiskt en ganska svindlande tanke att tänka att det redan är 40 året på raken som Gothia Cup spelas när man nästa sommar slår upp portarna inför det som ganska snabbt kom att bli världens absolut största ungdomscup i fotboll. Ingen annanstans i världen finns det en turnering för barn och ungdomar som rent storleksmässigt kan mäta sig med Gothia Cup i Göteborg. Vill ni i er förening vara med och tåga in på Ullevi till publikens jubel när Gothia Cup har sin stora och högtidliga invigning nästa sommar? Då kan det nog vara läge att slänga iväg en anmälan redan nu eftersom trycket på att vara med och spela fotboll under jubileumsturneringen kommer att vara extra stort nästa år. Ni kan läsa mer om Gothia Cup och turneringen 2014 på cupens officiella hemsida.
Gothia Cup
Kom iväg på Gothia Cup 2014
Genom att redan nu anmäla er till Gothia Cup och börjat finansiera detta helt otroligt fantastiska äventyr så har ni redan försäkrat er om att ni verkligen kommer iväg och kan vara med och spela fotboll i Göteborg under denna jubileumsturnering. Just detta faktum att Gothia Cup går av stapeln för 40 året på raken kommer med all säkerhet att uppmärksammas på ett antal olika sätt när cupen rullar igång för full maskin nästa sommar. Den alltid så högtidliga invigningen på Ullevi brukar alltid bjuda på ett uppbåd av grymma artister som uppträder där och man behöver nog inte vara rymdforskare för att kunna räkna ut att invigningen av Gothia Cup nästa år kommer att rocka fetare än någonsin tidigare. Gör därför allt vad ni kan för att få vara med när det smäller på Ullevi nästa sommar. Ni kommer garanterat inte att ångra en enda sekund av ert deltagande där.

Vi på bloggen vill bara uppmuntra er till ett deltagande i Gothia Cup 2014. Har ni aldrig spelat i Gothia Cup tidigare och skulle vilja veta mer om cupen så finns all information om detta på nyss nämnda hemsida.