Hockeyläger med Brynäs

Idag vill vi på bloggen passa på att slå ett slag för ett mycket spännande hockeyläger som kommer att gå av stapeln i det lilla samhället Järvsö i Hälsingland i augusti. Vi snackar om en smått historisk händelse av idrottslig art i det lilla samhället som mest av allt har blivit känt som hemort för sångerskan Lill-Babs. Men nu har man bestämt sig för att sätta Järvsö på världskartan och man gör det på ett minst sagt kraftfullt och effektivt sätt. Arrangören Järvsö IK har nämligen vänt sig till Elitserieklubben Brynäs IF för att få hjälp i upplägget och för att dra upp riktlinjerna inför det kommande hockeylägret i Järvsö som för övrigt kommer att gå av stapeln under sju dagar i augusti – närmare bestämt mellan den 3 och den 9 augusti – och som har fått namnet Järvsö Hockey Camp. Det blir tre ispass per dag och grupp som kommer att varvas med teori samt fysisk träning. Upplägget för Järvsö Hockey Camp bygger på att det är Järvsö IK som kommer att stå för logistiken med boende, mat och allt sådant som händer runt omkring isen medan det på isen kommer att vara Brynäs IF som ska styra och ställa. Gävles iskrigare har valt att skicka upp sina tränare Kim Lindskog och Martin Blomgren Sköld samt målvaktstränaren Kristian Helgesson till Järvsö för att hålla i de bitarna.

Järvsö

Starta isträningen redan nu
Här har ni som förening ett helt gyllene tillfälle till att kunna starta er isträning redan nu. Varför vänta till hösten när ni kan komma på is redan i augusti genom att vara med på hockeylägret i Järvsö? Hockeylägret är öppet för pojkar och flickor födda mellan 1998 och 2004. Om det är så att ni har unga hockeykämpar i den åldern så är vårt tips att ni ger dem den allra bästa starten på hockeysäsongen 2013/2014 genom att låta dem få träna på is i Järvsö under överinseende av Brynäs minst sagt kunniga och oerhört professionellt kunniga tränartrio. Om ni  är sugna på att göra något riktigt bra för de slantar som ni har tjänat så tipsar vi om ett besök på hockeylägrets webbplats.