Några tips på vad ni kan göra

Alla som någon gång har varit aktiv i en klubb eller förening av något slag vet nog ganska väl hur enormt viktigt det är att man får in ett jämnt inflöde av pengar till föreningen för att allt i klubben, laget eller föreningen ska kunna fungera på det sätt som det är tänkt. Utan pengar så kan ni till exempel inte åka iväg för att vara med i cuper, turneringar eller tävlingar. Det spelar i grund och botten ingen som helst roll vilken typ av verksamhet som det är som ni ägnar er åt i klubben eller föreningen – om det är ishockey, fotboll, innebandy, ridsport, friidrott eller någon annan typ av idrott – med tanke på att precis allting kostar pengar och ju större laget, föreningen eller klubben är desto mer kostar det att hålla igång hela verksamheten.

Bolla

Tjäna pengar till föreningen
Men var lugna. Lösningen på frågan om hur ni ska kunna tjäna pengar till föreningen är faktiskt mycket enklare än vad ni kanske går omkring och tror. Om det är som så att ni har ett behov av att snabbt och enkelt tjäna pengar  så gäller det först och främst att kunna sålla agnarna från vetet genom att hitta den allra bästa metoden som kan ge mest pengar på effektivast tänkbara sätt. Det är dock av allra högsta vikt att ni har i åtanke att det finns väldigt många företag av olika snitt som allihop erbjuder dig och er guld och gröna skogar. Så här handlar det verkligen om att vara extra vaksam och uppmärksam på vad det är som bjuds ut och vad det är som man ger sig in på. Ett bra tips är att ni kollar upp företaget på Google och via olika forum så att ni får en bild av vad det för en partner som ni har för avsikt att ingå samarbete med. På så sätt får ni fakta på bordet direkt. Ett seriöst företag som erbjuder er att tjäna pengar till föreningen har alltid gott rykte om sig på nätet. Ta det som en bra måttstock.

Vi kan tipsa om ett företag som vi tycker ger hög förtjänst, har populära produkter och ett gott rykte, och det är DelikatessKungen. De har funnits i den branschen sedan 1992 och har hjälpt över 20.000 lag och föreningar att tjäna pengar. Kolla in deras webbplats och se hur mycket din förening skulle kunna tjäna.