Thomas Nordahl Cup

Det är när man som klubb eller förening har jobbat koncentrerat med att tjäna pengar till föreningen som man äntligen kan kosta på sig att vara med om något extra roligt och spännande, som att till exempel åka iväg någonstans för att vara med i en turnering, cup eller tävling av något slag. Om ni är en förening och mening att vara med i en ungdomscup i fotboll så kan vi på bloggen komma med ett litet tips till er om en mycket intressant fotbollscup som varje år går av stapeln i Örebro. Vi snackar om Thomas Nordahl Cup som har fått sitt namn efter den minst sagt legendariske fotbollsspelaren Thomas Nordahl som under sin långa karriär bland annat spelade ett antal år i Örebro SK. Efter det att Thomas Nordahl slutade sin aktiva karriär som spelare och tränare så har han jobbat som expertkommentator i TV och i olika lokaltidningar. Som en hommage till stadens berömde bolltrollare så har man sedan flera år arrangerat Thomas Nordahl Cup. Här hittar ni mer information om cupen.
Thomas Nordahl Cup
Detta är Thomas Nordahl Cup
Det är Örebro SK Ungdom som står som inbjudare till Thomas Nordahl Cup. Det handlar om en ungdomscup som lockar massor av lag från såväl när som fjärran att vara med och kämpa om ära och seger på planen. Förra året dök inte mindre än 220 lag upp och ville spela och när detta skrivs i nådens år 2013 så visar alla tecken på att det kommer att bli många fler i årets upplaga av Thomas Nordahl Cup. Det kan därför vara en smart grej att vara ute i god tid med sin anmälan till cupen för att kunna ha en sportslig chans att vara med. Själva grejen med Thomas Nordahl Cup handlar nämligen inte enbart om fotboll – även om det givetvis är den huvudsakliga anledningen till att cupen arrangeras över huvudtaget – utan man ser även till att anordna massor av andra skojiga aktiviteter i stil med besök på det grymt stora och populära äventyrsbadet Gustavsvik i Örebro. Thomas Nordahl Cup arrangeras under två på varann följande helger, 28-29 september och 5-6 oktober.