Träningsläger på Gotland

Träningsläger Gotland
Gotland kanske har rykte om sig att vara en vacker ö som man åker till på sommaren för semester, ledighet och massor av hålligång. Men faktum är att ön mitt i Östersjön är ett perfekt resmål året runt. Speciellt om man har lyckats skrapa ihop pengar till föreningen så att man kanske har lite bättre ekonomiska förutsättningar för att kunna boka ett träningsläger. Med hjälp av dem ni har tjänat så kan ni med fördel förlägga ett träningsläger på Gotland. Här finns nämligen alla de förutsättningar som tänkas kan för att ert träningsläger ska kunna bli riktigt lyckat. Vi på bloggen har ju som bekant gjort oss kända för att jämt och ständigt dela med oss av små tips på cuper, turneringar och tävlingar av alla de slag som tänkas kan men även på olika möjligheter för er i föreningen, klubben eller laget att boka ett träningsläger någonstans. Idag så handlar blogginlägget om träningsläger på Gotland. Häng med nu så får ni veta mer om detta delikata, intressanta och spännande spörsmål.

Träningsläger på Gotland
Det är faktiskt inte alls särskilt konstigt att massor av lag, klubbar och föreningar före er har genomfört träningsläger på Gotland tidigare. Här har i princip allihop – från herrlandslaget i fotboll till Örkelljungas korplag i rinkbandy – bokat och genomfört träningsläger som har varit minst sagt lyckade och framgångsrika. Inte undra på att Gotland har blivit en ö som så gott som alla återvänder till gång på gång när det börjar på att dra ihop sig till ett träningsläger. Här finns nämligen allt som man kan önska sig när det handlar om träningsläger. Det finns gott om förstklassiga träningsanläggningar för i princip alla sporter som tänkas kan, naturen är helt underbar, sandstränderna är många och milslånga och vattentemperaturen i havet inbjuder till bad under en stor del av året. Dessutom ska vi inte heller glömma att nämna Visby som är en stad med lång och fantastisk historia och som erbjuder allt från små mysiga caféer och restauranger till shopping och stillsamma strövtåg i de medeltida gränderna. Vill ni läsa mer om träningsläger på Gotland så rekommenderar vi den här länken.