Tjäna pengar till föreningen och kom iväg på ert äventyr

Sitter ni i föreningen och funderar på olika sätt för att kunna tjäna pengar till föreningen? Vilka mål har ni med er försäljning? Ni har säkert redan märkt att det finns i princip hur många företag och organisationer som helst som allihop erbjuder olika sätt för en skolklass, en förening, klubb eller ett idrottslag att kunna tjäna pengar för att på så sätt kunna göra verklighet av en gemensam dröm som man har haft och komma iväg på det där äventyret som man har längtat efter. När det gäller försäljning så gäller den gyllene regeln att ni ska vända er till ett erfaret och seriöst företag som dessutom har ett sortiment som era presumtiva kunder vill köpa av er när ni har startat er försäljning.
Pengar till föreningen
Att tjäna pengar till föreningen är som ni nog allihop förstår inget som man klarar av på en dag eller två. Nej, det krävs nog lite mer arbete och längre tid än så, givetvis till stor del beroende på hur och vart någonstans som ni har bestämt er för att åka på ert äventyr. Passa därför på att göra er period av försäljning till något skojigt och spännande och som både peppar er allihop till nya stordåd samt bygger en starkare och mer innerlig gemenskap er emellan i föreningen. Ordna olika säljtävlingar i föreningen från vecka till vecka där vinnaren kanske kan få en biobiljett eller något annat skojigt i pris. Bara en sådan liten grej kan bidra till att alla i föreningen känner sig mer motiverade till att fortsätta sälja ett tag till.

Kom iväg på ert äventyr
Man kan exempelvis anordna en loppis eller ett disco, eller så kan ni sammarbeta med något företag.