Costa Blanca Cup

Att spela en fotbollsturnering i Sverige kan vara fantastiskt oavsett om man spelar på hemmaplan eller åker iväg till en större cup med lag från hela landet. Men varför stanna i Sverige? Får man drömma lite är det ännu häftigare att spela en internationell fotbollscup utomlands, och det är faktiskt fullt möjligt.

Är spelarna i ert lag max 19 år gamla kan ni t ex välja att spela Costa Blanca Cup i Benidorm, Spanien, en årlig cup som går av stapeln under en vecka i juli. Ni vore i så fall i gott sällskap, sedan starten 1994 har fotbollslag från över 50 länder kommit hit för att spela fotboll och umgås med likasinnade. Fotbollsplanerna är av högsta klass, liksom badstränderna och de många nöjesparkerna i området.

Varje lag är garanterat att få spela minst fyra matcher där man börjar med gruppspel och sedan A-respektive B-finaler, men Costa Blanca Cup är ett storslaget äventyr redan innan första matchen. Öppningsceremonin med över fyratusen fotbollsspelare, en parad genom Benidorm, uppträdanden och fyrverkerier är en fantastisk föreställning.

Under er vistelse i Spanien kan ni välja på boende i skolsalar, hotell och bungalows. Frukost, lunch och middag alla dagar ingår i priset, liksom inträde till alla evenemang och match under cupen, ett proffsigt lagfoto, spelardiplom och (om det går riktigt bra) medaljer. Den uppenbara minussidan är att en vecka i Benidorm kommer att kosta, men låt inte pengar hindra er från ert livs fotbollsäventyr. Finns viljan finns möjligheterna!

En sådan möjlighet är ett säljsamarbete med DelikatessKungen som jobbar just med att förverkliga drömresor för lag som ert, liksom klubbar, föreningar och skolklasser. Genom att sälja delikatesser på er egen hemort tjänar ni pengar till klubbkassan. Ju mer ni säljer, desto mer pengar tjänar ni.

Ni börjar med att ta upp beställningar, genom att knacka dörr hos privatpersoner och företag, eller i kampanjer på sociala medier. Kunderna erbjuds att köpa förstklassiga delikatesser som ekologisk olivolja, lufttorkad salami och prisbelönt cheddarost samtidigt som de gör en god gärning och hjälper ett ungt fotbollslag att förverkliga sin drömresa.

När ni känner er färdiga med att bearbeta marknaden får ni hem alla sålda produkter till er, levererar dem till kunderna och tar betalt. På det sättet behöver varken laget eller kunderna ligga ut med pengar och eftersom DelikatessKungen skickar precis så många varor som ni sålt slipper ni få ett restlager. Enkelt och lönsamt!