Danskt träningsläger

Det är alltid kul att åka på träningsläger, att packa väskorna, samla laget och dra iväg för några dagars intensiv träning. Förhoppningsvis kommer ni tillbaka som ännu duktigare idrottare och ett mer sammansvetsat lag.

Idrottsläger går att anordna lite överallt, även på hemmaplan, men att åka iväg gör något med lagandan. I Farsø på norra Jylland i Danmark arrangerar man träningsläger i fotboll, handboll och simning. Ni bokar lägret hos Escape Travel Group, en erfaren researrangör som är duktiga på sportresor.

I Farsø finns en träningsanläggning med flera gräsplaner, en konstgräsplan, en simhall med en 25-meters simbassäng, ett gym och två idrottshallar, men också möteslokaler, en biograf och till och med en skjutbana.

Ni inkvarteras i fyrbäddsrum med TV och wifi i en fristående byggnad 50 meter bort. På det sättet har ni alltid tillgång till era rum och grejer under hela lägret utan att behöva sova på gymmet. Måltiderna serveras i träningscentrets restaurang.

När ni inte tränar vill ni kanske slappa och ta det lugnt på rummen. Annars finns det andra aktiviteter runt Farsø som är en trevlig småstad med runt 3 000 invånare. Det går att bada, cykla mountainbike, fiska och shoppa.

Fast allt det där kostar ju pengar, möjligen med undantag för badandet. Är inte klubbkassan full av pengar kan ni ordna så att den blir det genom att sälja delikatesser. DelikatessKungen har jobbat med idrottsklubbar och föreningar i snart 30 år. Klubbens aktiva säljer företagets produkter mot provision. Det innebär att ni inte behöver hålla reda på hur mycket tid ni lägger på arbetet eller garantera en viss försäljning. Ni väljer själva och ju mer ni säljer, desto mer pengar blir det till träningslägret.

Varorna det gäller är bl a salami, cheddarost, olivolja och chokladpraliner av hög kvalitet. Ni säljer dem där ni bor och till släkt och vänner. Först tar ni upp beställningar på delikatesserna, sedan levererar ni dem till kunderna som betalar vid leverans. Det här är ett populärt sätt att tjäna pengar till idrottsläger, cupresor och skolresor.

Andra grupper har betalat sina träningsresor med försäljningen och sedan återkommit för att samla pengar till nya resor när de upptäckt att det är ett smidigt sätt att tjäna pengar. Ni riskerar inga egna pengar eller att bli sittande med ett osålt lager eftersom ni får betalt när kunden får sin vara och DelikatessKungen skickar bara det antal produkter ni har sålt.