Fibra Cup, fotboll i Västerås

Fibra Cup är en fotbollsturnering som spelas på Rocklundaområdet i Västerås under Kristi himmelfärdshelgen. På tre dagar, torsdag-lördag, avgörs flick- och pojkklasser med spelare från 9 till 15 år. De allra yngsta, nioåringarna, spelar 2 x 15 minuter, allt på en dag. Övriga klassers matcher är 2 x 20 minuter. Alla lag garanteras fyra matcher. Femmanna för de yngsta, fulla elvamannalag för de äldsta och 7 och 9 däremellan.

Förutom fotboll erbjuds massor av kringaktiviteter för både barn, ledare och föräldrar. Fibra Cup är en riktig familjehelg som ert fotbollslag definitivt inte vill missa.

De lag som så önskar får bo i skolsal. Inte jättebekvämt, men mysigt. De lag som föredrar hotell får boka det separat. Även mat under turneringen är ett frivilligt tillval, upp till åtta måltider från frukost på torsdag till lunch på lördag. Och så finns det en kiosk där det serveras frukt, men också läsk, godis, korv och hamburgare.

Vill ni inte åka hem efter tre dagar i Västerås kan ni passa på att besök trampolinparken Yoump eller Västerås Paintball Park på lördag kväll eller under söndagen, men kanske känner ni att ni fått nog med äventyr efter Fibra Cup. Eller också har ni fått nog av utgifter. Även om ert lag väljer att sova på liggunderlag på ett skolgolv och håller kostnaderna så låga ni kan så kommer ni inte undan anmälningsavgiften för laget och deltagaravgiften för för respektive spelare.

Behöver ni ett tillskott till klubbkassan görs det med fördel ihop med DelikatessKungen, som samarbetat med idrottsklubbar, föreningar och skolklasser sedan början av 1990-talet. Upplägget är enkelt. Med hjälp av DelikatessKungens app och försäljningsmaterial tar ni upp beställningar på företagets delikatesser. Det är lättsålda varor som lufttorkad salami och dragerade mandlar. Ni säljer var ni vill, till privatpersoner eller företag, och eftersom ersättningen är provisionsbaserad spelar det ingen roll för DelikatessKungen hur mycket tid ni lägger på försäljningen. Det bestämmer ni helt själva.

När ni vill avbryta försäljningen skickar DelikatessKungen ut de produkter ni sålt till er. Nästa steg är att leverera dem till kunderna som beställt dem samtidigt som ni tar betalt. Er andel av försäljningsbeloppet behåller ni och skickar tillbaka resten, hur enkelt som helst. Och lönsamt! Genom åren har mer än 25 000 grupper sålt delikatesser, merparten nöjda. Många så nöjda att de återkommit för nya försäljningssamarbeten för att tjäna mer pengar till cupresor och träningsläger.