Gå på fotboll i England

För ett svenskt juniorlag i fotboll finns det antagligen inget effektivare sätt att få en vitamininjektion än att gå och se en Premier League-match på plats i England. Det är inget fel med svensk fotboll, men i England lever och andas man fotboll på ett helt annat sätt än här hemma. Så istället för att boka in er på en match i Allsvenskan, åk till England och gå och se en match på en anrik arena som Anfield Road eller White Heart Lane. Om några av spelarna i ert lag har Arsenal so favoritlag medan andra håller på Liverpool eller Manchester United får ni väl dra lott om vart ni ska ta vägen, för stämning finns det faktiskt överallt i Premier League, eller för all del även i lägre divisioner. När man ser halvtomma läktare till och med på derbyn i Sverige är det svårt att förstå hur stor fotbollen är i England.

Antingen bokar ni flyg, hotell och fotbollsbiljetter själva, kanske med hjälp av jämförelsesajten Fotbollsresa.nu, eller också anlitar ni ett företag som sköter all bokning åt er, som BE Resor. Oftast blir det lite billigare om man gör jobbet själv, men det kan å andra sidan vara skönt att anlita ett företag som kan processen och vet vilka problem som kan uppstå.

Det är väl en prisfråga också. Om klubbkassan ekar tom kan ni fylla på den först. Ett populärt sätt är att sälja delikatesser åt DelikatessKungen, som erbjuder försäljningssamarbeten till idrottsklubbar och andra grupper av unga som behöver pengar till en resa.

DelikatessKungen har högklassiga och lättsålda delikatesser som ni säljer mot provision till företag eller privatpersoner. Det är bl a handgjorda praliner, kryddig salami och extra jungfrulig olivolja, så här finns något för alla. Ni väljer själva hur ni ska lägga upp försäljningen och får hjälp av tryckt försäljningsmaterial och en praktisk app som håller reda på administrationen och ger er kontaktperson en bra överblick över försäljningen. Först tar ni upp beställningar, sedan levererar ni varorna, tar betalt och behåller er del av vinsten.

Andra grupper som finansierat sina idrottsresor med denna försäljning har kommit tillbaka till DelikatessKungen för att få råd med fler resor när de märkt hur kul det är att sälja och hur lönsamt det blir om man jobbar hårt och målmedvetet. Vill ni se fotboll i världsklass är det bara att börja sälja.