Katrineholm Innebandy Cup

Under en helg i april varje år spelas Katrineholm Innebandy Cup i fem idrottshallar runt om i Katrineholm. Arrangerar gör Katrineholms Innebandyförening och alla pojk- och flicklag i åldrarna 11-17 är välkomna att delta.

Matchtiden är 2 x 15 minuter i alla klasser och man följer Svenska Innebandyförbundets tävlingsregler. Alla lag är garanterade att få spela minst fyra matcher. Finallagen får pokaler, och i de två yngsta klasserna, där man inte räknar resultat, får alla pris.

Logi sker på golv i skolsalar, så medtag madrasser eller liggunderlag. Mat serveras antingen på skolan där laget bor eller på någon annan skola i närheten, från middag på fredagen till lunch på söndagen och specialkost för dem som behöver. Kiosk finns på alla boenden.

När ni inte spelar innebandy kan ni bowla till reducerat pris i Duveholmshallen där ni också kan spela pingis och gå på äventyrsbad. Testa discgolf i en närliggande park eller gör ett besök i Katrineholms skatepark.

Ert lag bör definitivt anmäla er till nästa Katrineholm Innebandy Cup för detta vill ni inte missa. Om inte klubbkassan klarar en cuphelg i Katrineholm bör ni tag i det problemet så fort som möjligt. Ett sätt är att sälja delikatesser ihop med DelikatessKungen. Sälj deras salami, olivolja och dragerade lakrits till släkt och vänner, på mammas jobb eller varför inte till er stads lokalpolitiker i samband med nästa kommunfullmäktigemöte.

Först tar ni upp beställningar på varorna. Till er hjälp har ni DelikatessKungens app och tryckta försäljningsmaterial. Ersättningen är provisionsbaserad så ni väljer själva hur mycket tid ni vill lägga på försäljningen. När ni känner er klara skickar DelikatessKungen de sålda varorna till er kontaktperson. Ni levererar dem till kunderna och tar samtidigt betalt av dem. Ni behåller er andel av pengarna och skickar tillbaka resten till DelikatessKungen. På det här sättet behöver varken ni eller kunderna ligga ute med pengar och alla kan vara helt trygga.

Ni bestämmer alltså själva hur mycket tid ni ska lägga, var och hur ni ska sälja. Andra grupper, klubbar och föreningar, har finansierat cupresor och träningsläger med försäljningen, så är ni energiska kan detta bli en mycket lönsam affär för er. Se det som ett lagarbete, lite grann som en innebandymatch. Om alla jobbar hårt och åt samma håll kommer ni att lyckas. Och glöm inte bort att ha kul! Både på innebandyplanen och när ni säljer.