Löpning för unga

Löpning är en underbar sport! Lätt att komma igång med, men svår att bemästra. Ingen särskild utrustning krävs, ett par skor bara, och trots att det är en individuell sport kan man träna som lag i en friidrottsklubb. I Sverige har friidrott länge varit stort, men ombyte förnöjer och de ungdomar som vill tävla i löpning behöver inte springa fyrahundrametersvarv på en idrottsplats utan kan välja tävlingar i mer naturlig miljö.

De stora löpartävlingarna Stockholm Marathon, Göteborgsvarvet och Lidingöloppet har samtliga kortare versioner för de yngsta, ända ner till sjuåringarna, men det finns terräng- och stadslopp över hela landet, både renodlade ungdomslopp och seniorlopp med juniorklasser. Så vill ungdomarna i er friidrottsklubb ut och springa på gator och motionsspår finns alla möjligheter.

Eller kanske inte riktigt alla. Vill er friidrottsklubb springa långlopp får ni betala anmälningsavgifter för varje tävling. Dessutom kostar resor, mat och eventuellt boende. Till många lopp är det svårt att hinna åka över dagen, och några timmar i bil eller buss är kanske inte den bästa uppladdningen.

Vill ni ge klubbkassan och er själva fler chanser till trevliga tävlingsupplevelser kan ni starta ett försäljningssamarbete med DelikatessKungen. Sälj deras delikatesser så tjänar ni pengar till klubben. Varorna det gäller är bl a belgiska chokladpraliner, en flerfalt prisbelönt cheddarost, ekologisk jungfruolivolja och två sorters balsamvinäger.

Först tar ni upp beställningar genom att knacka dörr eller dra igång en kampanj i sociala medier. Till er hjälp har ni DelikatessKungens app och tryckta försäljningsmaterial. När ni är nöjda får er kontaktperson hem alla beställningar varefter ungdomarna levererar varorna till kunderna och tar betalt. På det sättet slipper både ni och kunderna ligga ute med pengar, och bäst av allt är att försäljningen är provisionsbaserad. Det betyder att ni inte behöver hålla koll på hur mycket tid ni lägger på försäljningen och får mer betalt ju mer ni säljer.

DelikatessKungen har hållit på med detta sedan 1992. Under den tiden har mer än 25 000 grupper sålt delikatesser. En del flera gånger eftersom de upptäckt hur lätt och lönsamt det är att sälja att de kommit tillbaka för nya samarbeten. Dessutom är det kul och lönsamt – en bra kombination.