Partille Cup, handboll

Partille Cup är en handbollsturnering i Göteborg som arrangeras varje år av den anrika handbollsklubben Sävehof. 2019 spelas turneringen 1-6 juli och förutom vuxenklasserna är den öppen för handbollslag med spelare födda 1998-2011, både flickor och pojkar.

Först blir det gruppspel, tisdag-torsdag. 6-8 lag där alla möter alla i en enkelserie. De bästa lagen går vidare till A-finalspel medan övriga låg går till B-final. Finalerna spelas fredag-lördag och avgörs genom utslagning. Är det oavgjort vid full tid blir det sudden death tills det ena laget har vunnit.

Matcherna spelas på utomhusplaner på Heden, i Kviberg, Härlanda Park och Valhalla IP. Underlaget är konstgräs och alla spelar matcher om 2 x 15 minuter i gruppspelet. De äldsta grupperna spelar 2 x 20 minuter i A-slutspel.

Välj själva vilken typ av boende ni vill ha. I kategori A är det logi i skolsal eller idrottshall (medtag liggunderlag och sovsäck). Femton måltider ingår, från middag 1 juli till lunch 6 juli, och med Partille Cup-passet ingår fria resor med bussar och spårvagnar i Göteborg, Partille och Mölndal, fri entré till alla finaler och många rabatter och erbjudanden, exempelvis rabatterad entré till Universeum och 2-för-1 på Paddan och en rad andra turistattraktioner.

I kategori B är det hotellboende med hotellfrukost och C är den kategori som gäller för er som vill ordna ert eget boende, men även B- och C-deltagare har fria resor och fri entré till finalerna. Lokala lag kan boka kategori D. Då ingår bara anmälningsavgiften till turneringen.

Bussresor t ex från Stockholm går att boka genom arrangören. Annars är ju Göteborg lätt att ta sig till från hela Sverige, med buss, tåg eller flyg. Och när ni ändå är i Göteborg, passa på att uppleva mer av staden än handbollsplaner. Missa inte Liseberg, ta en tripp till den världsberömda saluhallen Feskekörka och Trädgårdsföreningens 1800-talspark.

Handboll är en billig sport som inte kräver en massa dyr utrustning, men att åka på cup kostar en del hur man än väljer att bo och resa, och vad man än gör vid sidan av planen. Många svenska handbollsspelare har blivit utlandsproffs och tjänat storkovan, men innan man går plus på sin hobby kan försäljning vara ett sätt att få råd.

DelikatessKungen har samarbetat med tusentals idrottsföreningar och skolklasser för att göra drömmar till verklighet. Ni säljer deras produkter mot provision på den egna orten och så delar ni på vinsten.