Stora Coop Cup i ishockey

Enköping brukar kallas ”Sveriges närmaste stad” och den ligger onekligen centralt placerad mellan Stockholm, Uppsala, Västerås, Sala och Arlanda flygplats. Det gör att många ishockeylag kan delta i Stora Coop Cup som egentligen inte är en ishockeycup utan flera olika. Här drabbar killar och tjejer från 13 upp till 20 år samman i ishockeyturneringar som varar en helg eller långhelg med intensivt spel. Totalt är det c:a 1 700 deltagare varje år som spelar i två ishallar i Enköping.

Arrangör är Enköpings SK HK och det är bara under de senaste åren sponsorn Coop funnits med i namnet. Klubben har arrangerat ishockeycuper i över 20 år, vet vad som funkar och har lärt sig att omge sig med duktiga samarbetspartners. Väljer ert lag att spela Stora Coop Cup kommer ni att märka hur bra allt funkar, från kontakten med arrangören, domare och funktionärer, till boende och måltider. Många lag återkommer till Enköping år efter år för att spela ishockey med riktigt bra förutsättningar.

Men ishockey är inte bara en av de populäraste sporterna bland svenska ungdomar, det är också en av de dyraste eftersom spelet kräver ganska mycket utrustning och kostsamma träningstider i ishall. Det kan därför bli slitsamt att pressa ytterligare en cup in i ekvationen. Det är då ni behöver någon på er sida, som hjälper er med intäkter till laget, och det är där DelikatessKungen kommer in.

DelikatessKungen har sedan 1992 hjälpt tusentals grupper att få råd med cuper, skolresor och andra aktiviteter. Gruppen säljer företagets delikatesser och får som tack för hjälpen en del av vinsten. Det är lättsålda och populära produkter som belgiska, handgjorda praliner, balsamvinäger fermenterad på ekfat och kryddig, lufttorkad salami med extra hög kötthalt. Delikatesserna levereras i fina presentförpackningar, för det här är produkter man unnar både sig själv, släkt och vänner eller det egna företagets leverantörer. Perfekta gåvor, helt enkelt.

Ni lägger upp försäljningen hur ni vill och åtar er inte att sälja ett visst antal eller att lägga ner ett förutbestämt antal timmar, men det finns en tydlig morot för er. Hur mycket pengar det blir till klubbkassan bestäms nämligen helt av hur många delikatesser ni säljer. Ju mer försäljning desto mer pengar till laget.

Med hjälp av DelikatessKungens app och tryckta säljmaterial säljer ni genom att knacka dörr i bostadsområden, uppvakta lokala företag, ställa er på torget eller genom kampanjer på internet. Eller alltihop!