Tennisläger

Att ta med tennisklubben på träningsläger kan bli en kick och ett livslångt minne för alla inblandade. Hur inspirerande det än kan vara att träna och spela på hemmaplan är det något annat att dra iväg allihopa och spela och umgås hela dagarna.

Ni kan boka en anläggning på egen hand och på så sätt få allt efter egna önskemål. Ett annat sätt är att boka ett tennisläger med Sports International. De har anordnat träningsläger och sportresor sedan 1986, vet vad som fungerar och vad tennisklubbar uppskattar och efterfrågar. I Sverige anordnar Sports International tennisläger i Båstad och Kungsbacka.

Båstad

Sveriges tennishuvudstad på gränsen mellan Skåne och Halland. Här har man arrangerat tennisturneringar ända sedan 1940-talet. Idag är Swedish Open ett av världens mest populära tennisevenemang. Båstad är också en trevlig semesterstad sommartid, så det här är platsen för sol, bad och bra tennis.

Kungsbacka

2,5 mil söder om Göteborg ligger detta mysiga samhälle. I Sports Internationals träningsanläggning brukar idrottsklubbar från olika sporter trivas med både servicen och träningsmöjligheterna, och med inackorderingen i stugorna strax intill. Närheten till Göteborg gör det möjligt med ett storstadsbesök om ni vill ta en paus i träningen. I Kungsbacka ligger också Sports Internationals kontor, så väljer ni att lägga ert träningsläger där har ni arrangören på gångavstånd som en extra trygghet.

Vilket alternativ ni än väljer kan ni vara säkra på att Sports International ordnar ett bra träningsläger. Det har den erfarenhet och kompetens som krävs för att skapa bra läger så att ni kan fokusera på er träning och inte behöver lägga energi på allt det praktiska runtomkring.

Ni behöver bara spela tennis och se till att ha roligt. Och finansiera lägret såklart. Många idrottsföreningar sliter med att få ekonomin att gå ihop. Ytterst sällan finns det marginaler som tillåter ett träningsläger, men det finns alltid sätt att förändra förutsättningarna.

DelikatessKungen är ett annat företag med lång erfarenhet av samarbeten med knattelag och ungdomssektioner hos sportklubbar. De säljer delikatesser som dragerade mandlar, chokladpraliner och lufttorkad salami. Ungdomarna säljer varorna mot provision på sin egen ort och får på så vis råd med träningsläger och idrottsresor. När försäljningen är klar behåller klubben sin del av pengarna.

Ni väljer själva hur och var ni säljer, och hur mycket tid ni vill lägga på arbetet, men det är lättsålda delikatesser så med lite tur och hårt arbete kan det bli en mycket lönsam affär.