Tips på vad ni kan göra till föreningen

Det finns så enormt många skäl till varför en klubb eller förening ska sätta igång med att tjäna pengar. Alltid finns det väl något hål som man kan stoppa pengarna i, som en förståndig person lär ha sagt vid något tillfälle. Men skämt åsido så kan nog vilken aktiv föreningsmänniska som helst inse ganska snabbt att det är tillgången på pengar som styr möjligheterna till att kunna hitta på skojiga och spännande grejer tillsammans som medlemmar i föreningen. Utan pengar så kan ni nämligen inte hitta på så värst mycket. Det här är ju en blogg och en sajt som heter just Pengar till föreningen och av den anledningen så handlar det mesta som du kan läsa här om just detta med hur ni som förening kan tjäna pengar till er verksamhet. För att hjälpa er lite på traven så ska vi här och nu bjuda er på en handfull tips på vad ni kan hitta på att göra med de pengar som ni tjänar, till exempel genom att sälja salami. Häng med nu så ska ni få några smarta tips.

föreningar

Ledarutbildning
Satsa på ledarutbildning. Varje klubb eller förening som vill vara framgångsrik är helt och hållet beroende av sina ledare. Därför är det viktigt att man satsar på att utbilda sina ledare på alla nivåer i föreningen. Men hela grejen med ledarutbildning är ju att allt sådant kostar en hel massa pengar, pengar som många hårt luttrade föreningar saknar helt eller delvis och som därför gör att man ofta inte prioriterar ledarutbildning. men genom att tjäna pengar till föreningen så kan ni skapa nödvändigt ekonomiskt utrymme för att kunna satsa på ledarutbildning.

Träningsläger
En idrottsförening som satsar för fullt framåt är beroende av att kunna skicka iväg sina aktiva utövare på träningsläger för att de ska kunna förbereda sig för ännu större segrar i framtiden. Det här med träningsläger är ju också något som vi alla vet att det kostar pengar. För att kunna finansiera kostnaderna för ett träningsläger så är det därför nödvändigt att ni kan hitta ett sätt att kunna tjäna pengar.

Nya matchställ
En annan utgift som ni ganska enkelt kan täcka genom att tjäna pengar till föreningen är om ni till exempel skulle vara i behov av nya matchställ. Det kan givetvis röra sig om något helt annat också för den delen. Vad det än kan tänkas handla om så kan det vara bra att veta att ni kan lösa era ekonomiska behov genom att sälja salami, kakor, strumpor eller underkläder eller något helt annat.