Utländskt träningsläger

Det är kul att komma iväg på träningsläger med basketlaget, simsällskapet eller vad man än håller på med, och för några dagar få fokusera helt på idrottandet. Allra mest spännande blir det kanske att åka utomlands. Särskilt ifall det är en väderberoende idrott, som fotboll eller friidrott, är det en bonus ifall resmålet kan bjuda på lite säkrare väderutsikter än Sverige där en regnskur eller snöstorm aldrig känns särskilt långt borta.

Kanske lite mer krävande att få ihop lägret, med resor, boende, mat och träningsmöjligheter om lokalerna ligger flera hundra mil bort och de arrangörer man ska förhandla med i bästa fall pratar bruten engelska, men låt inte det avskräcka er. Det går ju också att dra lärdomar från andra lag och klubbar som gjort samma resa tidigare. Det finns gott om träningsreseskildringar på nätet – skicka ett mail och fråga tränare och lagledare om de har några tips och vad man ska se upp med på just den orten.

En annan lösning är att lämna över detaljplanerandet till en erfaren organisatör av träningsläger. Sådana finns det också gott om. Här är några exempel:

Apollo

Apollo har arrangerat alla typer av resor i över 30 år. Från början bara till Grekland, men med tiden har antalet destinationer ökat till mer eller mindre hela världen. 2013 ingick de ett avtal med Svenska Olympiska Kommittén och sedan dess har man varit en ledande leverantör av träningsresor. Idag anordnar de skräddarsydda träningsläger för föreningar, bokar fotbollsplaner, friidrottsanläggningar och simhallar, förutom hotell och flyg.

Sportstravel

Sportstravel kom till för att just arrangera sportresor. Deras medarbetare har själva idrottserfarenheter både som tränare och spelare. Detta göra att de har bra koll på vilka behov en klubb har under en träningsresa. De arrangerar träningsläger i fotboll, tennis, innebandy, simning och mycket annat.

Action Travel

Action Travel är ett annat företag som brinner för träningsresor. Både firmaresor till stora sportevenemang och träningsläger för idrottslag, i en rad olika sporter och till fler olika länder i Europa.

Oavsett om ni väljer att boka allt själva eller ta hjälp av någon slags förmedlare kommer en träningsresa kosta pengar, så första steget till det perfekta träningslägret är nog att skaffa medel, och även där finns det samarbetspartners. DelikatessKungen hjälper klubbar att finansiera träningsläger genom att erbjuda ett försäljningssamarbete.

Laget säljer företagets delikatesser på provisionsbasis. Ni väljer nivån på ert engagemang och därigenom hur mycket pengar ni ska tjäna.