Resetips till föreningen

Alla har vi väl drömmar om vad vi skulle kunna göra om det bara trillade in en massa pengar på det egna kontot. Det brukar ju inte råda någon som helst brist hos någon av oss på behov som behöver täckas. Det finns alltid ett hål att stoppa pengarna i, för att uttrycka sig milt diplomatiskt. Men även om det inte finns några direkt akuta eller överhängande behov av snabba cash hos just er förening så kan vi nog ändå vara överens om att ett extra tillskott av pengar alltid är välkommet, alldeles oavsett hur den egna ekonomin kan se ut. Håll med om att det vore väldigt kul att tillsammans kunna genomföra en period med försäljning av till exempel salami eller någon annan produkt som är lättsåld och som varenda kotte tycker om att stoppa i munnen. Att det sedan trillar in en riktigt fet och fin slant till föreningen är väl inte heller något som man tackar nej till. Det finns exempel på föreningar som har tjänat drygt 100 000 kronor på en enda försäljning av salami. Vad skulle ni i er förening göra med 100 000 kronor? Just det, tanken svindlar. Här ska ni få några resetips till föreningen på vad ni skulle kunna göra med lite extra pengar som ni tjänar.

Åk på träningsläger

Om ni är en idrottsförening så kan en sådan slant göra det möjligt för er att åka iväg på en veckas träningsläger under lite mer påkostade former. Vad sägs om att åka på träningsläger i Europa som har en mängd olika destinationer? Ni kanske till och med kan ta med er föräldrar och syskon på ett sådant äventyr. Att åka på träningsläger med det nya laget är ett perfekt sätt att lära känna varandra inför seriestart.

En ny ponny till stallet

Är ni en ryttarförening med tillhörande ridskola så skulle ett extra bidrag från en gemensam försäljning kunna öppna upp för möjligheten till att köpa in en ny ponny till stallet eller till att renovera ridhuset, bygga till en åskådarläktare därinne, fixa nya beteshagar åt era fyrfota kompisar eller något annat kul.

Delta i cuper

Ett av de huvudsakliga syftena som finns när man håller på med varje form av idrott är ju att man vill mäta sina egna resultat mot andra idrottare. För att kunna göra det – vare sig man tränar en lagidrott eller sysslar med en mer individuell sport – så bör man ju som bekant delta i cuper och tävlingar av olika slag. Om ni är en förening med många aktiva idrottare i olika åldrar så är det oerhört viktigt att kunna vara med i sådana arrangemang. Pengar som ni tjänar till föreningen kan hjälpa er till deltagande i sådana tillställningar.