Samla in pengar till föreningen

Oavsett vad det är som ni i er förening har bestämt er för att genomföra så kommer ni ändå aldrig att kunna komma från det faktum att det kommer att kosta pengar. Ju fler ni i gruppen är desto mer kommer det att kosta er. Men det finns idag ett stort antal olika sätt att tjäna pengar till föreningen. Många av dessa är riktigt bra medan det samtidigt finns en del andra som kanske inte är riktigt lika bra. Vi ska därför ge er tre mycket fina och i allra högsta grad effektiva tips när det handlar om att tjäna pengar till föreningen.

Städa vägrenar

Ett sätt att tjäna pengar till föreningen som är både effektivt och dessutom i allra högsta grad miljövänligt och bra på alla sätt och vis är att ta på sig uppdraget att städa en viss sträcka av vägrenen intill en landsväg. Detta är som du nog förstår ett sätt som är bra i dubbel bemärkelse. För samtidigt som ni drar in kosing till er egen förening så får ni vara med och göra en insats för naturen och miljön. Det brukar ofta vara Operation Dagsverke som man tar kontakt med för att bestämma hur lång sträcka som ni ska hjälpa till med att hålla rent från skräp som slarviga trafikanter har slängt rakt ut i det gröna.

Klippa gräs

Ett annat sätt som brukar fungera minst lika bra som det förra tipset – och som dessutom är minst lika jobbigt – handlar om att ni knallar runt till era grannar, släktingar och andra personer och erbjuder er att mot betalning klippa deras gräsmattor. Om det är på vintern som ni gör denna insats så kan ni istället erbjuda era tjänster som snöskottare. Detta brukar vara väldigt uppskattat och kan helt säkert inbringa en hel del pengar.

Sälj Delikatesskungens goda produkter

Ett bra sätt att tjäna pengar till er förening är att sätta igång och sälja salami. Delikatesskungen är expert på att hjälpa föreningar att tjäna pengar till event och annat skoj som man har planerat inför i föreningen. Faktum är att Delikatesskungen sedan starten 1992 har hjälpt tiotusentals grupper att nå sina drömmars mål och det har givit över hundratals miljoner till föreningslivet. Ta kontakt med Delikatesskungen och prata pengar till föreningen så kommer ni att få veta mer om hur just ni kan sälja salami och snabbt och enkelt tjäna de pengar som ni behöver för att komma iväg.

Glada barn1