ArosCupen firar 40 år!

Aroscupen

I år kommer ArosCupen fira till lite extra, de firar nämligen 40 år! ArosCupen är en internationell fotbollscup och fotbollsturnering för flickor och pojkar i åldrarna 7 till 19 år som arrangeras varje år i Västerås. Inför 40års-jubileet arrangerar de ett stort disco för alla ungdomar efter fotbollsturneringen. Samtidigt som discot bjuder ArosCupen in alla ledare för en ledarträff med mat och föreläsning. Under cupen kommer även de talangfulla Skilltwins att uppträda runt på olika spelplatser.

Om ni funderat på att boka ArosCupen är detta år ett perfekt år att boka. Förutom de spännande fotbollsturneringarna finns det en massa roliga runt om cupen.

Samtidigt som ArosCupen sker den 28 Juni till 1 Juli anordnar Västerås en Cityfestival. Cityfestivalen är en 3-dagarsfestival mitt i Västerås city med anor från 90-talet med massa roliga aktiviteter och program för både spelare, ledare, föräldrar och syskon. Läs gärna mer om alla aktiviteter och program som sker på cityfestivalens webbplats.

En till rolig nyhet är att alla som deltar i ArosCupen får ett specialpris på Sveriges första och största actionbad Kokpunkten. Passa på att besöka Kokpunkten för ännu mer skoj!

Hur kul låter inte detta? En perfekt helg för laget med massor av roligheter. Vi hjälper er gärna med tips och råd hur ni kan samla in pengar till föreningen på webbplatsen.

Kolla in ArosCupen-filmen för 2018!