Örebrocupen – inte bara fotboll

Örebrocupen är namnet på en sportturnering som bara växer sig allt större och större för varje år som går. Numera är det nämligen inte bara fotboll som gäller för arrangörerna av detta jättelika evenemang. Nej, med siktet inställt på att bli större och större hela tiden så har man inkorporerat alltfler idrottsgrenar under sitt gigantiska parasoll. Numera så innehåller Örebrocupen även innebandy, handboll, futsal och badminton. Avdelningen badminton har för övrigt vuxit så pass att denna turnering med fjäderboll och racket numera rankas som en av Sveriges allra största i sitt slag. Örebrocupen är en turnering för ungdomar för både flickor och pojkar i åldersgrupperna från F/P10 till F/P16 och som har arrangerats varje år sedan 1979 i Gnällbältets vackra huvudstad Örebro. Det är alltså här vid Svartåns stränder som en av Sveriges största sammandragningar för sportintresserade ungdomar går av stapeln varje sommar. Vi på bloggen vill därför helt skamlöst tipsa er i föreningen om att Örebrocupen finns och om ni vill satsa på något riktigt skojigt och spännande så tycker vi att ni ska ta er en lite närmare titt på om inte Örebrocupen skulle kunna vara något som passar er.

Badminton3

Folkfesten Örebrocupen
Örebrocupen är inte bara en turnering utan faktiskt flera i en. Detta faktum gör att cupen mer antar formen av en riktig folkfest, ett evenemang som i sanning kan locka folk att gå man ur huse för att vara på plats där det verkligen händer något. Hela cupen sätter sin prägel på staden och skapar en riktig känsla av rock n roll. För alldeles oavsett vilken idrott det är som gäller för just er förening så kan ni räkna med att Örebrocupen är en cup som passar för just er. Det är kanske inte så konstigt att vi på bloggen håller på och pushar och talar oss varma för att just ni ska vara med och kämpa om ära och seger i Örebrocupen. När detta skrivs så har redan årets upplaga av Örebrocupen redan gått av stapeln men det är redan okey att börja anmäla sig till 2014 års upplaga. Kolla in den officiella hemsidan för mer information.