Träningsläger i Portugal

Algarve
Ett träningsläger är en gyllene nyckel till att kunna stärka gemenskapen i er förening, klubb eller ert lag. Att åka iväg på ett träningsläger under en veckas tid där ni allihop tränar, äter, umgås och lever tätt tillsammans under en veckas tid är i sanning att betrakta som en investering i er själva. Det är när ni på det här sättet svetsas samman som ni kan bygga upp en fungerande lagmaskin. Det finns egentligen ingenting som på något sätt ens kan komma i närheten av att kunna konkurrera med ett träningsläger när ni ska bygga upp den inre slagkraften i er förening. Av den anledningen så vill vi  komma med ett litet tips till er om en anläggning som är som klippt och skuren för er när ni ska boka träningsläger någonstans. Viär ju som bekant en blogg där vi delar med oss av olika små guldkorn till föreningar, klubbar och lag när det handlar om tävlingar, turneringar och cuper men också om träningsläger av olika slag. Visst finns det många riktigt bra och fina anläggningar för träningsläger runtom i Sverige men om man har jobbat ihop riktigt mycket pengar till föreningen så kan man ju faktiskt passa på att slå på riktigt stort och istället boka en träningsanläggning utomlands för att kombinera det där träningslägret med lite sol och bad också. Eller hur? Därför handlar dagens tips på om träningsläger i Alfamar i Portugal.

Träningsläger i Alfamar, Portugal
Alfamar är inte bara ett stort strandhotell utan också ett av Algarvekustens allra största och bästa sportkomplex. Här finns tre fotbollsplaner, stort gym, grym friidrottsarena samt volley- och handbollsplaner. Allt som ni letar efter finns här. Redan tidigt i januari är temperaturen perfekt för träningsläger och Alfamar används ofta av olika landslag. Det är väldigt lätt att förstå varför landslagen förlägger sina träningsläger här. Bedårade havsnära miljö, fina träningsmöjligheter och ett fantastiskt soligt och varmt klimat gör Alfamar till ett en vinnare på direkten. Ska ni åka på träningsläger någonstans så är det hit ni ska åka. Här finns precis allt som ni kan önska er. Vill ni ha mer info om träningsläger i Alfamar i Portugal så kan ni klicka här.