Tjäna pengar till föreningen och kom iväg på träningsläger

Att tjäna pengar till föreningen behöver inte på något sätt betyda att det måste vara jobbigt och tråkigt. Nej, grejen är nog trots allt att allt blir exakt vad man gör det till. Låt den period som ni jobbar tillsammans  bli en tid av glädje och gemenskap där ni tillsammans jobbar sida vid sida och därmed kunna göra verklighet av de drömmar som ni har. Att tjäna pengar är alltså något roligt som även kan vara till stor inspiration för er alla. Dessutom kommer ni att få en minst sagt kraftfullt ökad vi-känsla på köpet.

Träningsläger
Så här kan ni göra
Visst finns det många olika sätt som ni kan ta till. Vissa är bra medan andra är mindre bra. Det viktiga är att kunna hitta det sätt som passar er och er förening allra bäst. Sätten är som sagt var väldigt många och om man söker på Google så får man direkt upp hur många sökträffar som helst som handlar om detta med att tjäna pengar till föreningen. ”Vem i hela världen kan man lita på”, för att citera det gamla svenska proggbandet Hoola Bandoola Band. Sälja underkläder, strumpor eller godis? Det gäller som sagt var att välja rätt. En trygg och säker samarbetspartner är väldigt viktigt.

Åk på träningsläger
Många klubbar, föreningar och lag som tjänar pengar brukar satsa på att komma iväg på någon form av träningsläger någonstans. Ett träningsläger är ett mycket bra sätt att fortsätta att stärka den gemenskap som ni kanske redan har men som säkert kan bli både bättre och starkare. Dessutom får ni på ett träningsläger chansen att kunna finslipa tekniken inom den idrott som ni är aktiva inom.