Buster & Starlet cup

Även om det spelats olika sporter med boll och klubba lite varstans anses innebandy vara en svensk uppfinning. Än idag är fotboll den enda lagidrotten som är större i Sverige, så då förstår ni att Sveriges äldsta innebandycup med hela 200 lag är en stor grej. Detta är Buster & Starlet cup, arrangören är KAIS Mora IF och spelplatsen är Mora i Dalarna under två helger i månadsskiftet april-maj.

Cupen är öppen för ungdomar mellan 10 och 18 år, både killar och tjejer. De äldsta klasserna spelar gruppspel och slutspel medan de yngre spelar gruppspel hela helgen.

De lag som så önskar bor på lokala skolor där även frukost serveras. Alla övriga måltider serveras på Mora Gymnasium, från fredag middag till söndag lunch. Smör, bröd, mjölk och salladsbuffé ingår i alla måltider och den som vill eller behöver kan få specialkost.

Får ni inte nog av sport under helgen är ett besök på simhallen gratis för alla cupdeltagare. Övriga aktiviteter som erbjuds är minigolf, frisbeegolf och bowling.

Till Mora finns det många vägar. Det går tåg, bussar och till och med flyg med regelbundna turer till Arlanda. Åker ni med egna bilar går E45:an och riksvägarna 26 och 70 fram till Mora.

Behöver ni pengar för att ha råd att ta laget till Buster & Starlet cup kan ni sälja DelikatessKungens produkter. De låter idrottsklubbar och andra unga grupper sälja deras delikatesser lokalt där de bor. DelikatessKungen producerar, ni säljer och så delar ni på vinsten. Hela ersättningen är provisionsbaserad så ni behöver inte räkna arbetstimmar utan får betalt efter vad ni har sålt.

Varorna det gäller är exempelvis ekologisk olivolja och en prisbelönt cheddarost och ni väljer själva om ni ska sälja till företag eller privatpersoner, på stan eller på nätet. Klart är att detta är populära delikatesser och många grupper återkommer till DelikatessKungen för nya försäljningar efter att de finansierat hela cupresan eller idrottslägret med försäljningen.

Först tar ni upp beställningar. Sedan får ni hem alla varorna till er och tar betalt av kunderna när ni levererar dem. På det sättet slipper både ni och de lägga ut pengar i förväg utan kan känna er absolut trygga med affären. Ni behåller er andel av ersättningen och kunderna får sätta tänderna i härliga delikatesser av yppersta klass.