Nyköping Basketball Cup

Basket uppfanns 1891. Det är visserligen ett tag sedan, men jämfört med exempelvis fotboll som spelats i någon form sedan långt före Kristi födelse är 130 år ingenting. Och inte minst förvånande eftersom basket idag är en av världens mest populära bollspel, både bland de utövande och för publiken. Många är de ungdomar som testat på sporten genom åren. För många av dem har det blivit ett härligt minne och för några få blir det ett yrke och en livsstil.

Ungdomar som är i uppstartsfasen och i åldern 13-16 kan med fördel organisera sig i lag och anmäla sig till Nyköping Basketball Cup som spelas under tre dagar i mellandagarna, i år 28-30 december. Det är alltså fyra åldersklasser för pojkar och lika många för flickor. Alla lag är garanterade fyra matcher som spelas i 2 x 12 minuter, effektiv tid.

Ni kan välja om ni ska köpa cupens logialternativ som innefattar boende eller om ni hellre vill lösa det på egen hand. Väljer ni att köpa cupkort med logi finns tre alternativ, golvlogi, vandrarhem och hotell, vart och ett med en egen prislapp. Även mat ingår i cupkortet, frukost, lunch och middag.

Arrangören Nyköping Basket ordnar transport till och från Nyköpings bussterminal, tågstation eller Skavsta flygplats, men dit får ni ta er själva på egen bekostnad. Behöver ni pengar till klubbkassan för att ha råd med anmälningsavgiften, resan och eventuella kringaktiviteter finns det lösningar för det med. Varför inte starta ett försäljningssamarbete med DelikatessKungen? Det har många klubbar, föreningar och lag provat och nästan alla har varit nöjda eftersom det visat sig vara ett trevligt och enkelt sätt att tjäna pengar till cupresor och annat.

Så här går det till. Med hjälp av DelikatessKungens app och tryckta försäljningsmaterial tar ni upp beställningar hos släkt och vänner, grannar, företag i er kommun eller på nätet. Varorna det gäller är lättsålda delikatesser som lufttorkad salami, ekologisk olivolja och lagrad cheddarost.

När ni känner er nöjda med försäljningen skickar DelikatessKungen alla varor ni sålt hem till er kontaktperson. Nästa steg är att leverera delikatesserna till de kunder som beställt dem, som betalar när de får dem.

Ersättningen beror på hur mycket ni säljer. Ni väljer därför helt själva hur mycket tid ni ska lägga på försäljningen och i förlängningen hur mycket ni ska få betalt. Hårt arbete lönar sig, precis som i basket.