Spela bumperball med laget

Ni har säkert sett det, om inte i verkligheten så på tv eller internetreklam. Den nya succésporten bumperball, som också går under namnen loopyball och bubbleball. Enkelt uttryckt är det fotboll, men med den väsentliga skillnaden att alla spelare befinner sig inne i varsin gigantisk plastboll och att tacklingar inte bara är tillåtna utan snudd på oundvikliga och väldigt roliga. För när man är omsluten av en stor krockkudde gör det inte ont att bli tacklad trots att man flyger all världens väg. Det är bara att försöka få ner fötterna på marken och ge igen.

Men det är inte så att jag rekommenderar er klubb att styra om verksamheten till bumperball. Visserligen är det ett roligt spel som både kräver finess, spelsinne och god fysik, men det finns inget seriespel, landslag eller mästerskap. Bumberball är bara en väldigt kul aktivitet. Om er förening ägnar en dag åt att springa runt och sparka boll inneslutna i uppblåsta plastbollar kommer ni kanske inte omedelbart bli bättre på era egentliga sporter, vare sig det är fotboll, basket, friidrott eller slalom, men ni kommer att få testa era vinnarskallar på ett helt nytt sätt och troligtvis få en bättre sammanhållning, för när det kommer till teambuilding finns det få aktiviteter som slår bumperball.

Så gör som massor av skolklasser, svensexor, möhippor, företag och kompisgrupper, boka bumperball hos någon av alla arrangörer och eventföretag som erbjuder detta runtom i landet. Bumperball spelas både inomhus och utomhus så det kan därför spelas året runt och det funkar för spelare i alla åldrar.

För att ha råd med denna och andra aktiviteter, turneringar och läger kan ni ägna er åt en annan fartfylld sysselsättning, nämligen försäljning. Fyll på klubbkassan genom att jobba åt DelikatessKungen. Ni säljer deras produkter på er ort, bland släkt och vänner, på föräldrarnas arbetsplatser eller varhelst ni vill. Först tar ni upp beställningar, sedan levererar ni varorna, tar betalt av kunderna och behåller er andel.

Låter det enkelt är det för att det är det. Och inte blir det sämre av att det är lättsålda och populära delikatesser som lufttorkad salami, ekologisk olivolja, handgjorda praliner och krämig cheddarost. Ju mer ni säljer, ju mer tjänar ni. Försäljning är både kul och bra för sammanhållningen, precis som bumberball.